سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع دیوار پیش ساخته

دیوارهای پیش ساخته


در دنیای مدرن امروز، سبک زندگی انسان دستخوش تغییر و تحول شده است و بشر به ساخت سازه‌هایی با پایین‌ترین هزینه، بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمایل پیدا کرده است. بطوریکه در اطرافمان شاهد ساختمان‌هایی هستیم که در محل دیگری ساخته می‌شوند و در ملک موردنظر با پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند.

بدین ترتیب در روش‌های نوین ساختمان سازی، فناوری ساخت سازه‌های پیش ساخته رواج یافته است و دیوارهای پیش ساخته را می‌توان یکی از مدرن‌ترین نوع دیوارها معرفی کرد که وعده ساخت سازه‌هایی با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را به ما می‌دهند. با نیاز به ساختمان سازی انبوه و اهمیت تسریع در فرآیند ساخت و ساز، پیش ساخته سازی رواج یافته و مورد توجه قرار گرفته است.

همانطور که می‌دانید دیوار به ساختاری یکپارچه، محکم و استوار اطلاق می‌شود که از متریال مختلف همانند آجر، سنگ، بتن، چوب، ساندویچ‌پانل و... ساخته می‌شود و وظیفه‌ی جداسازی فضاها از یکدیگر را بر عهده دارد و لازم به ذکر است که در گذشته دیوارها به عنوان جزء باربر در ساختمان عمل می‌کردند اما امروزه با اهمیت مبحث سبک سازی ساختمان، دیوار پیش ساخته جایگزین نمونه‌های پیشین شده است و بار سازه را اسکلت ساختمان تحمل می‌کند.

پیشینه ساخت دیوار پیش ساخته به روم باستان باز می‌گردد. رومیان برای ساخت چنین دیوارهایی، بتن را در قالب‌های مخصوص می‌ریختند و پس از آماده شدن آن را تا محل موردنظر حمل می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دیوارهای پیش ساخته متناسب با نیاز مصرف کنندگان در انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند.

 

انواع دیوار پیش ساخته

  • دیوار پیش ساخته کناف
  • دیوار پیش ساخته بتنی
  • دیوار پیش ساخته گچی
  • دیوار پیش ساخته چوبی
  • دیوار پیش ساخته یونولیتی
  • دیوار پیش ساخته ساندویچ پانلی
  • دیوار پیش ساخته پی وی سی
  • و...

هریک از این موارد از متریال مختلف و با کیفیتی ساخته می‌شوند که در مقایسه با دیوارهای سنتی مزایای بیشتری دارند و همچنین لازم به ذکر است که می‌توان آن‌ها را در قسمت‌های مختلف، اعم از دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های صنعتی، ساختمان‌های آموزشی و... استفاده کرد.

 

دیوار پیش ساخته کناف

دیوار پیش ساخته کناف، صفحات فلزی یکپارچه ‌ای از جنس گالوانیزه است که صفحات گچی و سیمانی به عنوان روکش بر روی آن پیچ می‌شوند. این دسته از دیوارها را می‌توان یکی از پرکاربردترین دیوار پیش ساخته در اروپا معرفی کرد، در حالیکه در ایران هنوز به طور کامل شناخته نشده است.

 

دیوار پیش ساخته بتنی 

یکی دیگر از دیوارهای پیش ساخته که به طور گسترده در صنعت ساختمان کاربرد دارد، دیوار پیش ساخته بتنی است. همانطور که از نام این دسته از دیوارها مشخص است از بتن ساخته می‌شوند و به سه روش جامد، ساندویچ‌پانل و پوسته نازک تولید و عرضه می‌شوند.

دیوار پیش ساخته بتنی


در رابطه با متریال دیوارهای پیش ساخته بتنی قابل ذکر است که از سیمان، سنگدانه، آب، میلگرد و... ساخته می‌شوند و از آن جهت که در دو طرف نما هستند، مقرون به صرفه اند و هزینه اجرای نما را کاهش می‌دهند. ساندویچ‌پانل بتنی به دلیل پیش ساخته بودن و ساخت در کارخانه در مقایسه با دیوارهای بتنی سنتی، کیفیت بالاتری دارد. 

دیوار پیش ساخته یونولیتی 

دیوار پیش ساخته یونولیتی در اصطلاح به تری دی پانل اطلاق می‌شود که از دو لایه شبکه مش فولادی و یک لایه فوم پلی استایرن در لایه میانی آن تشکیل شده است. پس از اجرای تری دی پانل در محل مورد نظر از یک لایه پوشش بتنی بر روی آن به صورت شاتکریت استفاده می‌شود.

فوم پلی استایرن در لایه میانی این دیوار، در مقابل رطوبت و رشد قارچ و میکروب از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین گفتنی است که در مناطق مرطوب، می‌بایست از شبکه فلزی از جنس فولاد گالوانیزه استفاده شود که در برابر رطوبت مقاوم باشد.

 

دیوار پیش ساخته ساندویچ پانلی

یکی از متداول‌ترین و بهترین نوع دیوارهای پیش ساخته، دیوار ساندویچ‌پانلی است که از مصالح پیش ساخته ساندویچ‌پانل دیواری ساخته می‌شود. پانل‌‎‌های دیواری از سه لایه اصلی تشکیل شده‌اند و در مقایسه با سایر انواع دیوارهای پیش ساخته گچی، بتنی و... از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را جایگزینی برای دیوارهای آجری، سفالی، سیمانی و ... دانست.

 

انواع ساندویچ‌پانل علاوه بر صنعت ساختمان در صنایع بسیاری از جمله ساخت کانکس ساندویچ‌پانلی و اتاق حمل بار کاربرد دارند و متناسب با متریال مصرفی جهت ساخت، در انواع متعددی دسته‌بندی می‌شوند.

دیوار ساندویچ پانلی

مزایای دیوارهای پیش ساخته ساندویچ‌پانلی 

  • بطورکلی ساندویچ‌پانل‌ها از جهتی که در کارخانه و تحت شرایط کنترل شده‌ای تولید می‌شوند از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ مزایای بسیار و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بیشتری دارند.
  • اولین و مهم‌ترین ویژگی‌ای که در پانل‌های دیواری موجب کاربرد آن‌ها در فناوری پیش ساخته سازی شده است، وزن پایین آن‌ها می‌باشد و همانطور که می‌دانید هرچه سازه سبک‌تر باشد در برابر زلزله و تنش‌های ناشی از آن رفتار بهتری نشان خواهد داد.
  • این دسته از پانل‌ها به علت دارا بودن فوم در لایه میانی همواره به عنوان عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی عمل می‌کنند.
  • از جهتی که ساندویچ‌پانل‌ها در کارخانه و به تعداد انبوه تولید می‌شوند، لذا دارای قیمتی مناسب‌تر در مقایسه با سایر انواع مصالح ساختمانی هستند.
  • مقاومت در برابر حریق نیز از دیگر ویژگی‌های پانل‌های ساندویچی است که منجر به محبوبیت آن‌ها شده است.
  • سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت و سهولت در نصب و اجرا.
  • و...

ویژگی‌های ساندویچ‌پانل دیواری و علل برتری آن بر سایر مصالح ساختمانی سنتی را می‌توانید در صفحه مربوطه از وبسایت پانل آنلاین مشاهده نمایید.

 

قیمت دیوار پیش ساخته

همانطور که می‌دانید دیوارهای پیش ساخته در شرایط متفاوت و متناسب با نوع کاربرد در ابعاد و انواع مختلفی تولید می‌شوند لذا ارائه قیمت دقیق آن‌ها ممکن نیست و به طبع تعیین قیمت دیوار پیش ساخته به فاکتورهایی از قبیل ابعاد، ضخامت، متریال و... وابسته است. برای اطلاع از قیمت دیوار پیش ساخته ساندویچ پانلی به صفحه مربوطه در وبسایت پانل آنلاین مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما در واحد مربوطه تماس حاصل فرمایید.