سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ساندویچ پانل سقفی و متعلقات آن

امروزه استفاده از سقف‌های ساندویچ‌پانلی یکی از روش‌های نوین در اجرای سازه‌های پیش ساخته است. این روش به کاهش زمان و هزینه اجرای پروژه، کاهش وزن سازه، امکان اجرای سقف‌هایی با دهانه‌هایی به طول زیاد، اجرای سقف‌هایی با توان باربری بالا و... کمک شایانی می‌کند.

ساندویچ‌پانل سقفی همانطور که از نامش مشخص است، دسته‌ای از ساندویچ‌پانل‌ها است که به‌منظور پوشش سقف سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسته از پانل‌ها مستقیما بر روی آهن یا فولاد سقف سازه ها قرار می گیرند و با استفاده از آن‌ها دیگر نیازی به استفاده از مصالح سنتی نیست.

ساندویچ پانل سقفی

 

ساختار ساندویچ‌پنل سقفی نیز همانند سایر انواع پانل‌ها دارای سه لایه اصلی شامل دو لایه ورق فلزی و یک لایه فوم در بین ورق‌ها است. بدین ترتیب انواع پانل‌های سقفی متناسب با نوع پوشش عبارتند از: ساندویچ پنل سقفی دو رو ورق( آلومینیوم، گالوانیزه و یا آلوزینک)، ساندویچ پانل یکرو ورق یکرو فویل، ساندویچ پانل یکرو ورق یکرو کاغذ و ساندویچ‌پنل یکرو ورق یکرو نایلون.

در رابطه با فوم میانی پانل‌‎های سقفی لازم به ذکر است که از عایق پلی استایرن، پلی یورتان( پلی اورتان)، XPS، پشم سنگ و یا پشم شیشه استفاده می‌شود. 

پانل‌های ساندویچی سقفی در ضخامت 2 الی 20 سانتی‌متر، عرض 116 سانتی‌متر و طول 2 تا 13.6 متر تولید و عرضه می‌شوند. 

در سقف سازه‌ها مقاومت پوشش سقف، عایق بودن آن در برابر نفوذ آب باران و سایر موارد این چنینی اهمیت بالایی دارد لذا در ساختار انواع ساندویچ‌پانل سقفی گام‌هایی با شکل هندسی ذوزنقه‌ای تعبیه شده‌ است که با شکل اورلپ از نفوذ آب و یا سرما به داخل فضا جلوگیری می‌کند. پنل‌های سقفی از نظر تعداد گام‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 

  • سه گام
  • پنج گام
  • هفت گام

متعلقات ساندویچ پانل سقفی

به‌منظور بهبود در عملکرد پانل‌های سقفی و افزایش مقاومت آن‌ها به هنگام نصب و اجرای ساندویچ پانل سقفی، متعلقاتی به آن اضافه می‌شود که در ادامه به طور مختصر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آبرو (گاتر): آبرو قطعه ای است که در کنار ساندویچ پانل سقفی نصب می شود و در هنگام باران مانع جمع شدن آب باران در یک مکان می شود. آبرو یا گاتر به حالت یک جویبار عمل می کند و آب را از سقف به زمین انتقال می دهد.

آبرو

فلاشینگ (نما): به منظور آب بندی و درزبندی ساندویچ پانل، جلوگیری از ورود گرد و غبار و زیباسازی از فلاشینگ استفاده می‌گردد که در انواع : فلاشینگ قاب، فلاشینگ آبرو، فلاشینگ تاج، فلاشینگ بغل و فلاشینگ کنج و فلاشینگ لبه دسته بندی می‌شود.

 

قیمت ساندویچ پانل سقفی و نحوه خرید

قیمت ساندویچ‌پانل سقفی براساس عوامل مختلفی همچون جنس ورق، نوع فوم، ابعاد و ... بستگی دارد. همچنین لازم به ذکر است از آن جهت که مواد مصرفی برای تولید پانل سقفی وارداتی است، نوسانات ارز نیز در تعیین قیمت روز ساندویچ‌پنل سقفی تاثیر گذار است. بنابراین ارائه قیمت دقیق ساندوچ پنل سقفی ممکن نیست.

 

شما عزیزان می‌توانید برای دریافت لیست قیمت ساندویچ‌پانل سقفی و خرید اینترنتی ساندویچ‌پانل با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید. مجموعه پانل آنلاین با بکارگیری کادری مجرب شما را در زمینه مشاوره، خرید و نصب پانل یاری می‌رساند.

منبع: پانل آنلاین